研究者情報
学歴・学位
所属学会
研究者活動情報
研究分野
研究キーワード
学会等での委員歴
受賞
著書
論文
MISC(短報、要旨、解説や書評など)
講演・口頭発表等
Works(芸術活動、作品、コンピュータソフト、データベース、教材、その他)
社会貢献活動
メディア報道
学術貢献活動
競争的資金等の研究課題
競争的研究費以外の研究課題
特許等
その他
基本情報
氏名
金子 智香
氏名(カナ)
カネコ トモカ
氏名(英語)
Kaneko Tomoka
所属
大学 国際政治経済学部 国際政治経済学科
職名
教授
researchmap研究者コード
researchmap機関
学歴・学位
2001/08 ~ 2003/05 フロリダ州立大学 教育学部 英語教授法プログラム 文学修士
所属学会
2007/03 英米文化学会(Society of English Studies)
2007/03 全国語学教育学会(Japan Association for Language Teaching)
2011/04 大学英語教育学会(Japan Association of College English Teachers)
2011/04 国際異文化学会(International Society for Cross-Cultural Studies)
研究者活動情報
研究分野
 
研究キーワード
 
学会等での委員歴
 
受賞
2001/04 ロータリー財団国際親善奨学生
著書
Eyes on Japan―英語で知る日本・イメージで学ぶ文法― 共著 金星堂 2011/01
論文
Developing a Learning Community With Portfolios for Writing Peer Review 単著 Journal of International Politics and Economics (国際政経論集) Volume 28 2022/03
Ideas for Designing and Implementing Portfolios for Short-Term Study Abroad 単著 JALT Postconference Publication - Issue 2019.1; August 2020 2020/08
Further Analysis: Language Functions and Face-Threatening Fear in Peer Review in an EFL University Writing Classroom Tomoka Kaneko 単著 国際政経論集 2020/03
The Influence of Grouping Modes on Negotiation of Meaning in Peer Review: A Case of a Japanese EFL University Writing Classroom Tomoka Kaneko 単著 英米文化 2019/03
Considerations in Designing Peer Review Training: A Case of Increasing Reviewers' Contribution to Peer Review Tomoka Kaneko 単著 国際政経論集 2018/03
全て表示する(11件)
The Key to Facilitating Negotiation of Meaning from Reviewers’ Perspectives Tomoka Kaneko 単著 異文化研究 2017/03
Becoming a Better Self-Reviewer Through Peer Review Tomoka Kaneko 単著 国際政経論集 2017/03
Approaches to Global Errors in EFL Students’ Writing Tomoka Kaneko 単著 Proceedings of the 17th Annual Temple University Japan Campus Applied Linguistics Colloquium 2015/11
学生が認識するピア・エディティングの効能 単著 異文化研究 2012/11
Peer Feedback Incorporation in Revisions in a Japanese College EFL Classroom: Types of Feedback and the Impact of Reviewers’ Confidence Levels Tomoka Kaneko 単著 International Society for Cross-Cultural StudiesThe Cross-Cultural Review 2011/11
Japanese College Students’ Perceptions of Peer Editing Activities Tomoka Kaneko 単著 Japan Association for Language Teaching JALT 2010 Conference Proceedings 2011/11
表示を折りたたむ
MISC(短報、要旨、解説や書評など)
Jun Liu and Cynthia M. Berger 共著 TESOL: a guide 金子智香 単著 英米文化 2017/03
Dana R. Ferris and John S. Hedgcock 共著 Teaching L2 Composition: Purpose, Process, and Practice, Third Edition 単著 英米文化 2016/03
Sarah Mercer and Marion Williams 編著 Multiple Perspectives on the Self in SLA 単著 英米文化 2015/03
Irving Seidman著 Interviewing as Qualitative Research: A Guide for Researchers in Education and the Social Sciences, Fourth Edition 単著 英米文化 2014/03
松村昌紀著 英語教育21世紀叢書 『タスクを活用した英語授業のデザイン』 単著 英米文化 2013/03
講演・口頭発表等
How to Introduce Peer Review Into Japanese EFL Writing Class Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2023 Annual Conference 2023/11/27
A Portfolio Designed for Short-Term Study Abroad Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2019 Annual Conference 2019/11/04
Effective Language Functions in Peer Review Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2018 Annual Conference 2018/11/26
Peer Review Training for Negotiation of Meaning Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2015 Annual Conference 2015/11
Students' Experiences in a Study Abroad Program Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2014 Annual Conference 2014/11
全て表示する(6件)
Japanese Students’ Perceptions of Peer Feedback Tomoka Kaneko JALT (Japan Association for Language Teaching) 2010 Annual Conference 2010/11
表示を折りたたむ
Works(芸術活動、作品、コンピュータソフト、データベース、教材、その他)
 
社会貢献活動
 
メディア報道
 
学術貢献活動
 
競争的資金等の研究課題
 
競争的研究費以外の研究課題
 
特許等
 
その他